EVENEMENTEN
Een krant als originele uitnodiging voor jouw evenement
Een succesvol event begint en eindigt met een krant.
Als origineel relatiegeschenk of eventuitnodiging voor jouw evenement, beurs of congres.
Met een gepersonaliseerde krant spring je er met kop en schouders bovenuit.
Een unieke uitnodiging voor jouw event
Een gedrukte krant is een originele uitnodiging voor jouw beurs, congres of evenement. Het vergroot de naamsbekendheid van je event en geeft de kans om alle nodige informatie mee te delen. Naast alle praktische info wil je ook sprekers of deelnemers aankondigen, nevenactiviteiten bekendmaken, enz. Heel wat content dus die de genodigden van je event moeten doornemen.
Een gedrukte krant leent zich ook uitstekend als uithangbord voor de sponsors van jouw beurs, congres of evenement. Met een krant als uitnodiging voor een zakelijk event kan je hen extra advertentieruimte bieden. Zo heb je een bijkomende troef in handen om sponsors aan te trekken. Want zeg nu zelf: het logo, een product of een interview met de zaakvoerder van de belangrijkste sponsors in een gepersonaliseerde eventkrant is een mooie return.
Een afterevent-krant als aandenken
Het verhaal is niet helemaal verteld eens het event is afgelopen. Een krant dient ook als uniek aandenken of relatiegeschenk voor jouw evenement. Een bedanking voor de aanwezigen en de vele medewerkers scoort hoog in de appreciatie van het event en doet hen het hele gebeuren herbeleven.
Laat de deelnemers nagenieten van het event met een afterevent-krant. In een krant kan je nog heel wat extra info aanbieden als aandenken aan je evenement: fotocollages, sterke quotes, een blik achter de schermen, enkele links naar bloopers of memorabele momenten, verwijzingen naar presentaties of samenvattingen. Reken maar dat deze krant bewaard wordt en niet met één muisklik wordt verwijderd.
Daarnaast kan je van deze unieke relatiegeschenk gebruik maken om vooruit te blikken naar je volgende activiteit. Kondig jouw volgende gebeurtenis aan en werk met een unieke kortingscode voor de volgende beurs, congres of evenement. Kortom, hou de deelnemers betrokken en maan ze aan om snel terug te keren.
De beste personalisaties in een krant
Een gepersonaliseerde krant als aankondiging of aandenken voor een event? Daar valt heel wat voor te zeggen!
5 leuke tips voor het personaliseren van jouw unieke eventkrant:
Sponsors in de spotlight
Met een krant als relatiegeschenk of uitnodiging voor een zakelijk event kan je sponsors heel wat extra advertentieruimte aanbieden. Met een logo, een product of enkele woorden van de zaakvoerder kunnen sponsors reclame maken. Beschik je over de nodige bedrijfsgegevens van je deelnemers? Dan kan je die data gebruiken om de juiste sponsors aan de juiste lezer te koppelen voor extra relevante en efficiënte advertising.
Individueel programma
Hebben de deelnemers zich op voorhand ingeschreven voor een workshop of een keuzeactiviteit? Aan het onthaal kan iedereen de gepersonaliseerde krant met het individuele programma afhalen. Of stuur de krant op voorhand door voor als originele uitnodiging voor het evenement. De genodigden zien in één oogopslag waar en wanneer hun activiteiten of lezingen plaatsvinden. En als iedereen mooi op tijd is, loopt het event geen vertraging op.
Afbeeldingen
Een afterevent-krant is een geknipt aandenken voor evenementen, beurzen en congressen. Je kan er namelijk heel veel extra info in kwijt. Voeg foto's en andere beeldmateriaal toe van de workshops of presentaties de jouw lezers hebben bijgewoond. Door het aanbieden van specifieke, individuele content, blijft jouw krant hyperrelevant en verhoog je het engagement van de deelnemers.
Kortingscode
Niets is leuker dan mensen terug te zien op een volgende activiteit. Gebruik de krant als aankondiging of uitnodiging voor je volgend evenement en werk met een unieke kortingscode voor het volgende event. Kortom, hou de deelnemers betrokken en maan ze aan om snel terug te keren.
QR-code
Motiveer de deelnemers om hun bevindingen te delen op sociale media. Maak gebruik van QR-codes of leid ze naar een gepersonaliseerde webpagina waar ze hun reacties kunnen posten. Zo verhoog je de naamsbekendheid van je event en onderhoud of creëer je een eigen community met een slimme krant.