MARKETING

Een gepersonaliseerde krant valt op in jouw marketingstrategie

Een krant als unieke offline communicatiemiddel

 

In een digitaal wervelende wereld biedt een papieren krant als offline communicatiekanaal een bewust alternatief voor vluchtige e-mails. Ze belandt niet in je spambox of je klikt ze niet zomaar weg. Met deze vorm van offline communication kan je klanten direct en persoonlijk benaderen waardoor je langdurige en duurzame relaties met je klanten opbouwt.

Daarnaast heeft de keuze voor een offline communicatiemiddel in krantenvorm enkele grote voordelen. Het opvallend groot formaat is een echte eye-catcher. De keuze uit het klassieke krantenpapier of een wittere variant zorgen voor een echte krantbeleving. En door de geavanceerde druktechnologie hebben de kranten een mooie en scherpe full-colour print en komen alle grafische elementen uitstekend tot hun recht. 

Bovendien zijn kranten door hun uniciteit dankbare visuals om op socialmediakanalen te plaatsen en werken ze zo versterkend.

Een gedrukte krant brengt eye-catching visuals en authentieke verhalen - Genscom

Een krant brengt authentieke verhalen

 

Een krant leent zich ook uitstekend voor contentmarketing en storytelling. Mensen hebben in dit digitale tijdperk steeds meer behoefte aan authentieke verhalen. Het delen van kennis en kunde, kennismaking met het bedrijf en de mensen achter het bedrijf, de making-of een product, een blik achter de schermen van de productie...

Met een sterke contentmarketingstrategie en authentieke verhalen leren klanten je beter kennen en verhoog je hun engagement en loyaliteit

She Goes Lala kondigde de rebranding van haar merk aan met een eigen krant - Genscom

Gepersonaliseerde communicatie with a twist

 

Veel bedrijven beschikken over een uitgebreide database van klantendata, maar doen er te weinig mee. Een gemiste kans. Want database marketing maakt het mogelijk om iedere klant een persoonlijk en individueel aanbod aan te bieden.

Gepersonaliseerde communicatie is dan ook 20% effectiever. Logisch, want personalisatie maakt je content hyperrelevant, verbetert de customer experience en leidt tot een hogere conversie. 

Bij gepersonaliseerde marketing wordt snel gedacht aan gepersonaliseerde e-mailmarketing, maar wist je dat een papieren krant maar liefst 7 maal effectiever is dan een digitale mailing?

 

Vaillant zette in op gepersonaliseerde communicatie met een gedrukte krant - Genscom